UX, inaczej User Experience ma ogromny wpływ na to jak kupować będzie odwiedzający sklep internetowy użytkownik. Jakość doświadczenia użytkownika ma kluczowe znaczenie w przypadku przyciągania klientów do zakupów akurat w naszym sklepie. Utrzymanie ich uwagi na stronie oraz przekonanie do samego zakupu wiąże się w wieloma czynnikami. Jak zatem wypracować odpowiednią liczbę użytkowników w sklepie internetowym oraz zadbać o rosnącą sprzedaż (konwersję)?
Pierwsze wrażenie
Estetyczna wartość jaką niesie ze sobą strona internetowa ma ogromne znaczenie w świecie digital. Jeśli strona jest estetyczna i przyjemna dla oka, łatwa w nawigacji i szybko się ładuje, użytkownicy są bardziej skłonni pozostać na stronie i rozważyć zakup. Jest to zestaw czynników, który uprzyjemnia wykonanie akcji do jakiej strona została zaprojektowana. Odpowiednio zaprojektowana strona internetowa o responsywnym układzie, czyli dostosowana do różnych urządzeń, ułatwia użytkownikom przeglądanie i dokonywanie zakupów na smartfonach, tabletach i komputerach.
Gromadzenie danych
Każdy doskonale wie, że gromadzenie danych osobowych w sklepie internetowym podlega różnym regulacjom i wymaga spełnienia odpowiednich standardów bezpieczeństwa oraz zachowania prywatności użytkowników. Mogą one znacznie pomóc w budowaniu treści na stronie i dopasowania design systemu do zachowań zakupowych. Użytkownicy mają określone prawa dotyczące swoich danych osobowych, takie jak prawo do dostępu, poprawienia, usunięcia czy przenoszenia danych.
Obsługa zamówień
Sklep internetowy przetwarza zamówienie oraz przygotowuje produkty do dostawy lub udostępnia dostęp do produktów cyfrowych. Fenomen automatyzacji co prawda nie przeminął, jednak wielu ludzi wie z jakimi kosztami należy się liczyć przy zamówieniu takiej usługi.
Przeczytaj również: https://tpay.com/blog/ewolucja-platnosci-kartowych
Poczucie bezpieczeństwa
Warto zaznaczyć, że bezpieczeństwo transakcji płatniczych w sklepie internetowym jest nieocenione. Wielu użytkowników dba o swoją prywatność i bezpieczeństwo danych i transakcji jakie dokonują na co dzień. Firmy muszą stosować odpowiednie środki ochrony danych oraz protokoły bezpieczeństwa, m.in. SSL, TLS czy inne protokoły szyfrowania sesji przeglądarek.
Zdarzają się sytuacje, w których dochodzi do wycieku wrażliwych informacji i danych użytkowników, jednak większość firm sprawnie radzi sobie z takimi problemami. Warto wiedzieć, że na świecie dochodzi do setek ataków na różne typy kont, a organizacje powołują specjalne zespoły, których zadaniem jest zlokalizowanie słabych punktów zabezpieczeń systemów.