Wybierając wykonawcę projektu logo, zazwyczaj zwracamy uwagę na to, jakie dana agencja reklamowa ma doświadczenie. Dopiero w dalszej kolejności uwzględniamy cenę. Czy faktycznie doświadczenie agencji, która zajmie się tym projektem, ma tak duże znaczenie? Od umiejętności wykonawcy wiele zależy.
Na co wpływa doświadczenie projektanta projektu logo?
To od doświadczenia agencji reklamowej zależeć będzie jakość jego pracy, a w efekcie tego, jakość wykonanego znaku firmowego. Osoba, która ma wprawę w tego rodzaju czynnościach, doskonale wie, jakimi metodami się posługiwać, jaki program do tego wykorzystać. Ktoś, kto nie dysponuje zbyt bogatym doświadczeniem nie ma pojęcia, jakimi cechami powinno wyróżniać się dobre logo. A powinno być przecież proste, nieprzekombinowane, uniwersalne, ponadczasowe, dopasowane do charakteru działalności firmy. Projekt logo powinien wyróżniać się także jasnym przekazem. Doświadczenie projektanta ma wpływ na przebieg pracy, jej tempo i efekt końcowy. Dlatego lepiej nie powierzać tego jakże odpowiedzialnego zadania byle komu. Im większe doświadczenie posiada kreatywna agencja reklamowa Whiteart.pl, tym większa jest szansa na to, że powstały znak firmowy będzie profesjonalny i odpowiadający najśmielszym oczekiwaniom jego właściciela. Specjalista z obszernym doświadczeniem doskonale wie, jakie logo jest tym odpowiednim, jaki znak przyciąga mocno uwagę, które stworzone przez niego logo odniosło sukces. Jest wiele powodów, dla których warto zwracać uwagę na doświadczenie, wybierając projektanta, agencję, która wykona profesjonalne logo.
Jak sprawdzić doświadczenie agencji reklamowej do tworzenia projektu logo?
To, że doświadczenie, jakim dysponuje agencja brandingowa, jest bardzo ważne, już wiadomo. Pytanie teraz, w jaki sposób je sprawdzić, ocenić? Pierwszy krok to zapoznanie się z treścią strony internetowej wybranej agencji. Tam zwykle znajduje się portfolio, w którym znajdują się wszystkie zaprojektowane przez daną firmę, znaki firmowe, projekty logo marki. Na ich podstawie można stwierdzić, czy agencja ma zdolności w kierunku tworzenia projektów, czy jednak nie. Można łatwo ocenić, czy ludziom podoba się to, co robi, czy każde kolejne wykonane przez nią logo narażone jest na surową krytykę. W ogóle warto zrobić większe rozeznanie i popytać wśród byłych klientów, czy mają jakieś zastrzeżenia do współpracy z wybraną agencją i jak przebiegała ta praca. Czy powstałe projekty logo ich satysfakcjonuje, jak jest postrzegane i odbierane przez klientów. Czasem wystarczy tylko porozmawiać z projektantem, aby od razu dojść do wniosku, że fachowiec ten ma doświadczenie lub sam kompletnie nie wie, o czym mówi. Metod sprawdzania poziomu umiejętności projektantów, grafików kreatywnych, agencji reklamowych, jest wiele. o doświadczeniu świadczy również sam czas istnienia na rynku. Jeśli ktoś działa na rynku od niedawna, to można spodziewać się, że nie ma zbyt bogatego doświadczenia. Tym bardziej, jeśli właścicielem agencji jest młoda osoba. Nie zapominajmy również o wszelkich certyfikatach, dyplomach i pozostałych dokumentach potwierdzających ukończenie kursów i szkoleń.
Profesjonalne projektowanie logo firmy w wyższej cenie
Trzeba liczyć się z tym, że profesjonalne logo firmy ma swoją cenę. Cenę wyższą od tej, za jaką są w stanie wykonać ten firmowy znak, graficy bez większego doświadczenia. Jednak inwestycja w tym przypadku bardzo się opłaca. Profesjonalny znak firmowy będzie godnie ją reprezentował, kojarzył się z nią i wzbudzał zainteresowanie. Taka jest rola logo. Dlatego na takich elementach identyfikacji wizualnej się nie oszczędza. Pomimo wyższej ceny, należy szukać agencji, która ma jak najbogatsze doświadczenie. Współpraca z nią przyniesie wyłącznie same korzyści.
Doświadczona agencja oferuje profesjonalne projektowanie logo firmy. Tworzy atrakcyjne, a mimo to proste znaki firmowe, przykuwające uwagę i na długo zapadające w pamięci. W takiej agencji każdy projekt jest dopracowany w najdrobniejszych szczegółach. W efekcie tego korzystnie wpływa na wizerunek firmy i całą jej działalność. Warto więc rozejrzeć się za profesjonalistą z jak największym doświadczeniem w branży i dużymi możliwościami w zakresie projektowania logo.